Sunday, January 29, 2012

Jaminan Malaikat Ke Atas Siapa Yang Memuji Baginda Muhammad S.A.W .

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَآلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَآلِ إِبْرَاهِيمَ،
إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ..
  Ya Allah, sampaikanlah selawat kepada Nabi Muhammad (S.A.W) dan keluarga baginda, sebagaimana Engkau telah menyampaikan selawat kepada Nabi Ibrahim(A.S.) dan keluarga baginda. Sesungguhnya Engkau Maha terpuji lagi Maha Mulia. Dan berilah keberkatan kepada Nabi Muhammad(S.A.W) dan keluarga baginda, sebagaimana Engkau memberkati Nabi Ibrahim(A.S.) dan keluarga baginda. Sesungguhnya Engkau Maha terpuji lagi Maha Mulia
 
Rasulullah S.A.W telah bersabda "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S.
telah berkata kepadaku....
 
-Berkata Jibril A.S. :

"Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat
ke atas Mu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan
aku pimpin tangannya dan akan aku bawa dia melintasi titian
seperti kilat menyambar."

-Berkata pula Mikail A.S. : 
"Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri
mereka itu minum dari telaga mu."

-Berkata pula Israfil A.S. : 
"Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud
kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat
kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."

-Malaikat Izrail A.S pula berkata : 
"Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku
cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya
seperti aku mencabut roh para nabi-nabi."

Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W.?
Para malaikat memberikan jaminan masing-masing
untuk orang-orang yang berselawat ke atas
Rasulullah S.A.W
Salam MaulidurRasul 1433

0 comments:

Post a Comment